Waarom


Zou God een smartphone hebben? Als dat zo is, mag ik Zijn nummer? Als dat niet het geval is.. zou de wereld daarom zo zijn zoals ze is? Hij ontvangt dan geen smeekbedes via app, mail of sms.. We kunnen wel bidden, maar Hij is volgens mij al jaren doof.

Doof? Ja. Zodra ik aankom met het leed van de wereld, komen de geloofgekkies met “Dat is niet Zijn werk! Nee! Al die ellende is ons werk!” Ja. Dan zouden ze waarschijnlijk graag zien dat ik, als vragensteller, met mijn mond vol tanden sta. Maar nee..

Geloofgekkie, als jij God was, wat zou jij aan de ellende van de wereld doen? Niets? Of… of… of…

Zo zie je maar, geef Hem een smartphone voor kerst. Misschien is hij nog niet blind.

8 comments on “Waarom

  1. Ik heb God op Facebook.. Hij is gewoon druk met het verzinnen van een cadeau voor Jezus, heb ik begrepen. Even geduld, en anders spreek je maar wat in na de *pieeeeep*

  2. Mensen die God als excuus gebruiken. Yep, ook gedaan. Maar leer gewoon de leidster van je eigen leven te zijn en je toekomst de dirigeren in de goede richting. Ik heb in mijn dagen van religieuze verdwazing ook heel vaak zo meegelopen als een stom schaapje, blatend. Maar dat is nu voorbij. God trekt zijn eigen plan, de Godin ook. Als ik God zou zijn zou ik dol worden van al die gelovigen die alles aan mij vragen, alsof ik een sinterklaas ben. Ze vragen wraak op hun tegenstander, geduld, geld, seks, macht, fijne feestdagen, een gevulde portemonnee. Ik zou antwoorden: ga zelf godverdomme is wat doen voor je geld, luie donder, en val mij niet lastig. Neem verantwoording over je eigen leven. Ik draai mij om in mij bed en slaap verder met kussens op mijn ogen om die stomme gebeden van zwakkelingen, fanatiekelingen en dergelijke niet meer te hoeven horen.

    Een betere wereld? Die maken we zelf. het universum is doof voor dingen die we zelf moeten doen.

    QUOTE: Ik was het die zei: gij zijt goden, ieder van u een dochter/zoon van de Hoogste!- (Psalm 82:6)

    Dus laten we maar eens wat gaan doen, in plaats van wachten tot er een antwoord komt. Dat antwoord zal zijn. Doe zelf eens wat aan deze wereld…

    Was getekend

    God

Geef een reactie